Sterkt representert på tradisjonsrik konferanse

Senter for Livslang læring deltok med ti ansatte da  AEA (Association for Educational Assessment) avholdt sin tradisjonsrike, årlige konferanse.

Gruppebilde av deltakerne samla på Malta

Årets tema var Assessment reform journeys: intentions, enactment and evaluation. Konferansen fant sted på Malta 1. - 4.november2023.

Vakte nysgjerrighet

Med en delegasjon på 10 stykker stilte Senter for livslang læring v/LUP med hele tre Open paper og en Ignite talk, en av sesjonene ble holdt med partnere fra Oslo kommune. Vi opplevde at deltakere fra mange land var nysgjerrige på partnerskapsmodellen i Norge, og hvordan vi samarbeider med kommuner og skoler samt gjennom e-læring for å videreutvikle gode vurderingspraksiser.

Paper-presentasjoner

• Egil Weider Hartberg og Vegard Meland: "Changing assessment cultures and practises through e-learning"
  • Kari Kolbjørnsen Bjerke, Egil Weider Hartberg (fra HINN), Trude Slemmen Wille og Terje Engh Wiik (fra Utdanningsetaten, Oslo kommune): "How to students experience their teacher's didactical practice of formative assessment?"
  • Kathinka Blichfeldt og Ingrid Jacobsen: "Assessment practice: pivotal in understanding and developing of good learning cultures"

Open paper presentasjoner

Ignite talk

Ignite talk er 5-minutters presentasjoner av tema, med flere presentasjoner etter hverandre.

Fra SELL deltok Kaja Haaland, Hege Havn, Elin Bræin, Morten Rustad og Camilla Nygaard med presentasjonen "Partnerships between schools and universities in developing assessment practices - the journeys from intentions to enactment".

Bildene under er hentet fra denne presentasjonen.

Bilde av alle som presenterte på Ignite talk

Nyttige lenker

Bilde av Egil Weider Hartberg