Kunnskapstimen: Hva slags kompetanse trenger veiledere?

Tema: Hva slags kompetanse trenger veiledere?

Banner for arrangementet kunnskapstimen med tekst kunnskapstimen og logoene til NAV og HINN

NAV-veilederes brede spenn av oppgaver omfatter å veilede brukere i å finne nye veier ut i arbeid. Lengre opplærings- og utdanningsløp kan også brukes som målrettede tiltak. I norsk kontekst hører slik veiledning til i det brede spekteret av karriereveiledningstjenester som gis i ulike sektorer. Hva kan være relevant kompetanse i utøvelse av karriereveiledning?

Denne presentasjonen bygger på en analyse av stillingsannonser for ulike karriereveilederroller i arbeidslivet. Undersøkelsen viser at det er et bredt spenn i arbeidsgiveres krav til kompetanse, utdanning og erfaring, og interessante forskjeller mellom krav til NAV-veiledere og jobbspesialister og andre utøvere av karriereveiledning.

Innleder: Høgskolelektor Julie Sikin Bhanji Jynge, institutt for veiledning og sosialt arbeid, HINN.

Bilde av Julie Sikin Bhanji Jynge
Høgskolelektor
E-post
julie.jynge@inn.no
Telefon
+47 62 43 05 86

Praktisk informasjon

Møtet er digitalt på Zoom  (Meeting ID: 645 4692 1556 // Passcode: 782357)

Om Kunnskapstimen

Høsten 2021 startet vi med «Kunnskapstimen», et digitalt seminar en gang pr måned, der HINN-forskere presenterer forskning om NAV for NAV-ansatte og andre interesserte. I løpet av semesteret arrangeres det en utvidet kunnskapstime, hvor både forskere og deltakere fra praksisfeltet deltar i diskusjonen rundt utvalgte temaer. Alle kunnskapstimene tas opp og legges ut på nettsiden til Kompetansesenter for offentlig innovasjon (KOI) - se oversikt over webinarene her

Emneord: Kunnskapstimen
Publisert 24. jan. 2024 15:00 - Sist endret 1. feb. 2024 14:15