Opprettholder aktivitet tirsdag

Planlagt undervisning og eksamensavvikling går som normalt tirsdag. HINNs videre oppfølging av regjeringens nye koronainnstramming skal avklares.

– De nye tiltakene gjelder fra onsdag 15. desember. Derfor avlyser vi ikke den aktiviteten som er planlagt tirsdag, mens vi jobber med den videre oppfølgingen fra høgskolens side, sier fungerende beredskapsleder ved Høgskolen i Innlandet, Kari Kjærnet.

Regjeringens nye tiltak innebærer omlegging til digital undervisning og digital eksamen, så langt det er mulig. Tiltakene innebærer også påbud om å jobbe hjemmefra dersom det er praktisk mulig.

Les pressemelding fra regjeringen om de nye tiltakene (regjeringen.no)

Les pressemelding fra regjeringen om tiltak for fagskoler, universiteter og høgskoler (regjeringen.no)

Kunnskapsdepartementet har innkalt universiteter og høgskoler til et møte om innstrammingene tirsdag 14. desember kl. 09:00.

– Beredskapsorganisasjonen ved høgskolen vil deretter avklare videre tiltak ved HINN. Informasjon om dette publiseres tirsdag ettermiddag, sier Kari Kjærnet.

Publisert 13. des. 2021 22:14 - Sist endret 13. des. 2021 22:36