Bli med på Landsmøtet til LMNSO

Hvert år sender vi studenter som skal representere HINN, til landsmøtet til Norsk Studentorganisasjon, og du kan være med!

Fem delegater ser smilende inn i kameraet, mens de sitter på en av mange benker i en stor sal hvor landsmøtet holdes

Foto: Ida Pollestad Brunes

Å delta på Landsmøtet til Norsk Studentorganisasjon er veldig spennende. På dette møtet lærer man mye, man får muligheten til å påvirke norsk studentpolitikk, og man blir kjent med studenter fra hele Norge. Det er også her Norges øverste studentpolitikere velges!

Studenttinget skal i midten av oktober velge delegatene til neste års landsmøte! Les mer om hva det innebærer, og meld deg innen 6. oktober.

Praktisk informasjon

Landsmøtet er det øverste bestemmende organet til Norsk studentorganisasjon. Hver april møtes delegater fra alle medlemsorganisasjonene i Tønsberg for å bestemme den nasjonale studentpolitikken, og velge de som skal kjempe for den i det neste året. Delegatene fra HINN reiser i samlet tropp og sitter sammen under landsmøtet. De har også en rekke formøter for å komme forberedt til de store sakene som skal behandles.

Reise og opphold for hoveddelegatene dekkes av NSO. StInn dekker reise og opphold for 1. vara.

Når? 4. - 7. april 2024
Hvor? Tønsberg
Hvem kan stille? Alle studenter ved HINN! Antall kan variere grunnet fordelingsnøkkel, men det skal velges inntil 10 hovedrepresentanter og vararepresentanter.

Meld ditt kandidatur med dette kandidatskjemaet

Gira på mer ansvar?

Landsmøtet til NSO krever en del forberedelser og kommunikasjon, og det er delegasjonslederen som gjør dette på lokalt nivå. De har ansvaret for å kalle inn og lede delegasjonens formøter, samt være kontaktperson opp mot NSO. Det er sedvane for at delegasjonsleder er en av de 10 delegatene. Om du er interessert i å være delegasjonsleder, huker du av for det i samme skjema som du melder deg som delegat.

Av Ida Pollestad Brunes
Publisert 29. sep. 2023 10:57 - Sist endret 29. sep. 2023 10:57