Velkommen til nye StInn.no

Vi har mye nytt å vise deg, og mer er på vei!

Logo for Studentorganisasjonen i Innlandet

Vi har nå gitt vår nettside en kraftig oppdatering for første gang etter at StInn endret organisasjonsstruktur 1. juli 2022. Det betyr at vi har fått på plass mye informasjon som reflekterer sånn ting faktisk er nå, istedenfor slik det var før sommeren. Vi bruker også nå samme nettsideløsning som inn.no, som gir oss flere funksjoner enn den gamle versjonen av nettsidene våre.

Hva som er nytt

Ressurser for tillitsvalgte

Undersiden som vi håper vil komme våre tillitsvalgte mest til nytte er den som heter Tillitsvalg. Her er det lagt opp til at de med verv finner all informasjonen og ressursene som de trenger for å gjennomføre vervet sitt. Her finner du lenker til digitale verktøy, en oppskrift på hvordan du registrerer deg i vervet, alle våre skjemaer og maler, og muligheten til å få penger tilbake på utlegg. Vi har selvfølgelig også informasjonen klassetillitsvalgte har behov for.

Verv og organer

Frem til nå har en måtte slå opp i store dokumenter som Mandat for organer i StInn og Vervbeskrivelser i StInn for å kunne lære hvem det er som gjør hvilke oppgaver i hvilke grupper sammen. Vi har gjort vårt beste for å gi kjappe forklaringer for hvert verv og organ i enkelt språk, og samlet det sammen med de viktigeste detaljene en burde vite om dem.

Du kan nå slå opp i vår oversikt over alle vervene i StInn, og alle organene i StInn. Og dersom du vurderer å stille til et av vervene, så har du en god oversikt på hvilke verv som velges hvor og når i løpet av de neste månedene.

Dokumenter

StInn har mange dokumenter som enten beskriver eller bestemmer vår drift. Det er derfor viktig at disse dokumentene er mulig å finne, og lett å få en oversikt over. Vi har derfor passet på å legge en kort oppsummering på innholdet til alle dokumentene, så du har mer enn bare en tittel å gå ut ifra, og slipper å laste ned dokumentet for å skjønne hva det handler om.

Du finner de styrende dokumentene våre i Dokumentarkiv. Om du ønsker å lese dokumentasjonen på hva StInn har behandlet og bestemt, så finner du det i undersiden Møter. Og om du er tillitsvalgt, så har du nå en oversikt på våre delstrategier og rutiner.

Hva som er på vei

Rosafarge og illustrasjonsbilder

Vi har fått på plass mye informasjon, men vi kan ikke nekte for at nettsiden er for øyeblikket visuelt kjedelig. Dette er fordi vi ville gi dere informasjonen dere trengte så snart vi kunne gi den, og ventet med den visuelle arbeidet til senere. Vi har sendt en bestilling på å få StInns farger og skriftstyper på nettsiden, så den skiller seg mer fra Høgskolen i Innlandets deler. Vi vil også få på plass flere bilder på nettsiden, så det ikke bare blir tekst.

Nyhetssaker

Vi har savnet å ha en plass hvor vi kan boltre oss når vi forteller deg hva vi driver med. Nå som vi har fått nettsiden vår på plass, så er planen å publisere nyhetsartikler med jevne mellomrom. Om du ikke planlegger å besøke StInn.no spesielt ofte, så kan du også følge oss på Instagram og Facebook for å få med deg når vi publiserer nyheter.

Mer informasjon om StInn

I dette øyeblikket vil du få beskjed om at undersidene er "under utvikling" når du besøker Om StInn eller StInn mener. Vi jobber hardt for å skrive innholdet til dem, og gjøre forrige setning utdatert så fort som mulig. Vi jobber også med å lage en historisk oversikt over organisasjonen vår i undersiden Vår historie, som burde komme ikke lenge etter.

Flere organ i Møter

Ved lanseringen av nettsida kan du kun finne møtedokumentene til Studenttinget og Sentralstyret i undersiden Møter. Vi prioriterte disse to organene, siden det er der de største avgjørelsene blir tatt. Men håpet er å gi et mest mulig komplett arkiv for flere organer, slik som Arbeidsutvalget og studentrådene på hvert studiested.

Info om HINNs verv og organer

Det var lett, om enn noe tidkrevende, å lage oversikten og beskrivelsene på StInns verv og organer. Når det er våre egne organer, så trenger vi bare å dobbeltsjekke med dokumentene vi skrev selv. StInn skal oppnevne til mange verv i HINNs organer, og vi ønsker å gi deg en like god oversikt på dem. Men siden vi ikke har like god oversikt selv, så tar det sin tid å dobbeltsjekke opp mot alle de som har ansvar for disse organene i HINN.

Vi har ingen eksakt dato på noen av disse punktene vi jobber med å få på plass, men vi håper på å ha ting på plass i løpet av semesteret. Helst før eksamensperioden begynner.

Av Bård Ræstad
Publisert 28. feb. 2023 17:16 - Sist endret 23. jan. 2024 16:01