Videreutdanning i mentoring og veiledning

Er du - eller vil du være mentor/veileder for nyutdannede og nyansatte i helse-, velferd-, omsorg og oppveksttjenesten i Innlandet? Vi har et skreddersydd tilbud til nettopp deg.

Studiested
Lillehammer
Studieform
Deltid
Studiepoeng
Undervisningsspråk
NO
Oppstart
Semesteravgift
Søknadsfrist
10. juni 2024

Om utdanningen

Høsten 2024 tilbyr vi et nett- og samlingsbasert studium i mentoring og veiledning til ansatte i helse-, velferds- omsorg og oppveksttjenesten i Innlandet. Målet er å utdanne mentorer/veiledere som kan ivareta nyutdannede og nytilsatte medarbeidere på en måte så de føler seg tryggere i sin nye rolle i arbeidslivet. Studieprogrammet skal gi formell mentor- og veiledningskompetanse blant ansatte i kommuner med ansvar for å sikre gode prosesser for nytilsatte.

Fysiske samlinger vil i hovedsak foregå på Høgskolen i Innlandet, campus Lillehammer. I tillegg vil det være samlinger på nett. Det er 30 studieplasser på dette studiet.

Desentraliserte fysiske samlinger vurderes dersom antall studenter i en region tilsier det, for eksempel ved Høgskolesenteret på Kongsvinger.

Samlinger

Samlinger høsten 2024

Første samling 10. og 11. september

Andre samling 20. og 21. november

Samlinger våren 2025

Tredje samling 12. og 13.februar

Fjerde samling 14. og 15. mai

Søknadsfrist og opptak

Søknadsfristen er utvidet til 10.juni.

Du finner studiet under "Betaling og oppdrag", "Fakultet for helse og sosialvitenskap, høst 2024" i Søknadsweb.

Du må ha bachelorgrad innen politi-, helse-, sosial-, eller velferdsfag i tillegg til ansattforhold i en av kommunene i Innlandet eller Innlandet fylkeskommune for å bli tatt opp til utdanningen.

Hva koster det?

Du må betale semesteravgift hvert semester.

Mer om semesteravgift.

Studieplaner og emner

I studieplanen finner du informasjon om studiet med blant annet oversikt over emner, læringsmål og vurderingsformer. Velg studieplanen for det året du begynte på studiet for å finne informasjonen som gjelder for deg.

Så du etter en annen studieplan? Søk etter den i studieplan- og emnesøket.

Dette studiet tilhører: Fakultet for helse- og sosialvitenskap

Ta kontakt

Har du spørsmål om søknad og opptakskrav kan du kontakte vårt opptakskontor på opptak@inn.no eller telefon 62 43 00 04.

Du kan også ta kontakt med:

Bilde av May Kunz
Studieprogramansvarlig