Norsk versjon av denne siden
Dag Freddy Røed

Dag Freddy Røed

PhD Candidate

Email
dag.roed@inn.no
Phone number
+47 62 51 78 15

Faculty of education
Department of Scandinavian Languages and Literature
Campus Hamar

Publications

  • Giæver, Tonje Hilde; Stokke, Ruth Seierstad & Røed, Dag Freddy (2024). Læreres oppfatninger om å skrive seg til lesing med digital lydstøtte (STL+). Nordic Journal of Digital Literacy. ISSN 1891-943X. 10(1), p. 41–58. doi: 10.23865/njlr.v10.5841.
  • Røed, Dag Freddy & Tkachenko, Elena (2022). The Relevance of Immigrant Teachers’ Experience to Developing Professional Identity during a Teacher Requalification Program in Norway. In Karpava, Sviatlana (Eds.), Handbook of Research on Multilingual and Multicultural Perspectives on Higher Education and Implications for Teaching . IGI Global. ISSN 9781799888888. doi: 10.4018/978-1-7998-8888-8.ch008.
  • Syversen, Therese Garshol & Røed, Dag Freddy (2021). «Noen er humoristiske og rørende, mens andre er irrelevante og kleine». Ungdom sine vurderingar av fire diktsamlingar skrivne for ungdom. Norsklæreren. ISSN 0332-7264. p. 57–73. Full text in Research Archive

View all works in Cristin

  • Røed, Dag Freddy (2023). Mutlilingual Teaching Practices in Technology-Rich Classrooms in Norway: Exploring tablets as a pedagogical resource.
  • Røed, Dag Freddy (2022). Ja takk, begge deler? Norske læreres oppfatninger knyttet til skriving for hånd og på tastatur i skolens begynneropplæring .
  • Røed, Dag Freddy (2022). Refleksjoner knyttet til språkkrav og språklæring for lærere med utenlandsk bakgrunn i Norge. Erfaringer fra den kompletterende lærerutdanningen ved OsloMet – Storbyuniversitetet. .
  • Bjørkvold, Tuva; Røed, Dag Freddy & Svanes, Ingvill Krogstad (2019). Metalinguistic talk in literacy events with tablets.
  • Røed, Dag Freddy; Giæver, Tonje Hilde & Stokke, Ruth Seierstad (2019). Lærerens arbeid med læringsledelse ved bruk av STL+.
  • Røed, Dag Freddy (2017). En "ny" lærerutdanning? Utdanning. ISSN 1502-9778. p. 50–53.
  • Randen, Gunhild Tveit; Røed, Dag Freddy & Monsen, Marte (2017). «En lærer skal jo alltid kunne mer enn elevene sine»: Oppfatninger om språklig variasjon blant minoritetsspråklige lærere.
  • Røed, Dag Freddy (2016). Mål og mening? Om haldningane hos elevane til nynorsk og nynorskundervisning i vidaregåande skule .
  • Syversen, Therese Garshol; Håland, Kjersti Sørmoen; Rom, Bjarte & Røed, Dag Freddy (2018). Ungdomstrinn i Utvikling. Skolebasert kompetanseutvikling på ungdomstrinnet 2013-2017. HINN (Hihm) som utviklingspartnere. Sluttrapport. Høgskolen i Innlandet.

View all works in Cristin

Addresses

Postal Address

Inland Norway University of Applied Sciences
Postboks 400 Vestad
2418 Elverum
Norway