English version of this page
Postboks 400 Vestad
2418 Elverum
Mari Gillund
Høgskolelektor
- E-post
- mari.gillund@inn.no
- Telefonnummer
- +47 62 51 72 92
- Mobilnummer
- +47 97 74 78 37
Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk
Institutt for pedagogikk ved lærerutdanningene
Studiested Hamar,
Rom 2P240
Forskergrupper
Publikasjoner
-
Lind, Anniken & Gillund, Mari (2019). Digitale historiefortellinger som potensialer for barnehagelærerstudentenes etiske og kritiske refleksjoner. I Jæger, Henriette; Sandvik, Margareth & Waterhouse, Ann-Hege Lorvik (Red.), Digitale barnehagepraksiser Teknologier, medier og muligheter . Cappelen Damm Akademisk. ISSN 978-82-02-63216-8.
-
Bjelkerud, Agnes Westgaard; Bigum, Svein Harald; Bergseth, Kristin Kathinka Due; Gillund, Mari; Tronvoll, Åse Wedø & Stalheim, Odd Rune [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2024). Politisering av forskning kan være problematisk. Utdanningsnytt.no.
-
Andersen, Camilla Eline; Pope, Liv Alice & Gillund, Mari (2022). Transformerende undervisning som bærekraft i høyere utdanning.
-
Gillund, Mari; Pope, Liv Alice & Andersen, Camilla Eline (2022). Searching for ‘sustainability’ in ‘early childhood teacher education’ pedagogy: what remains hidden in a systematic review of literature?
-
Tronvoll, Åse Wedø & Gillund, Mari (2021). Barnehagelærerstudenters danningsprosess gjennom veiledning i praksis.
-
Gillund, Mari; Pope, Liv Alice & Andersen, Camilla Eline (2021). Barnehagelærerutdanning for en bærekraftig framtid.
-
Lind, Anniken & Gillund, Mari (2019). In what ways can mentoring in students placement periods develop critical reflected professional early childhood teachers?
-
Nordkvelle, Yngve Troye; Fritze, Yvonne; Bjørgen, Anne Mette; Haugsbakk, Geir Olav; Berild, Sveinung & Antonsen, Stein [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). Introducing Digital Storytelling across the University.
-
Gillund, Mari & Lind, Anniken (2018). Students in Early childhood educations’ professional training process through guidance in practice .
-
Aanstad, Camilla Helen Ødegården & Gillund, Mari (2017). Digital historiefortelling: En kreativ og hensiktsmessig metode som kan øke studenters læring fra praksis.
-
Aanstad, Camilla Helen Ødegården & Gillund, Mari (2017). Digitale historier: Arbeid med personalets sensitivitet.
-
Vigmostad, Inger; Gillund, Mari & Aanstad, Camilla Helen Ødegården (2017). Digital storytelling in early childhood education: a multimodal tool for combining theory and a personal narrative.
-
Gillund, Mari (2012). Medvirkning i garderoben. Verktøykassa : inspirasjon og ideer til barnehagen. ISSN 1504-8810. 13(1), s. 18–19.
-
Gillund, Mari (2007). Det assymmetriske forholdet mellom forsker og deltaker – utfordringer i møte med de yngste barna ved bruk av video som forskningsmetode. I Winger, Nina (Red.), Forskning i små barns hverdagsliv i barnehagen: Noen forskningsmetodologiske utfordringer og dilemmaer. Høgskolen i Oslo og Akershus. ISSN 0807-1039. s. 104–118.
-
Gillund, Mari (2006). De yngste barnas medvirkning i barnehagens hverdagsliv. OsloMet - storbyuniversitetet.
Adresser
Postadresse
Høgskolen i InnlandetPostboks 400 Vestad
2418 Elverum