English version of this page

Mari Gillund

Høgskolelektor

E-post
mari.gillund@inn.no
Telefonnummer
+47 62 51 72 92
Mobilnummer
+47 97 74 78 37

Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk
Institutt for pedagogikk ved lærerutdanningene
Studiested Hamar, Rom 2P240

Publikasjoner

  • Lind, Anniken & Gillund, Mari (2019). Digitale historiefortellinger som potensialer for barnehagelærerstudentenes etiske og kritiske refleksjoner. I Jæger, Henriette; Sandvik, Margareth & Waterhouse, Ann-Hege Lorvik (Red.), Digitale barnehagepraksiser Teknologier, medier og muligheter . Cappelen Damm Akademisk. ISSN 978-82-02-63216-8.

Se alle arbeider i Cristin

  • Bjelkerud, Agnes Westgaard; Bigum, Svein Harald; Bergseth, Kristin Kathinka Due; Gillund, Mari; Tronvoll, Åse Wedø & Stalheim, Odd Rune [Vis alle 10 forfattere av denne artikkelen] (2024). Politisering av forskning kan være problematisk. Utdanningsnytt.no.
  • Andersen, Camilla Eline; Pope, Liv Alice & Gillund, Mari (2022). Transformerende undervisning som bærekraft i høyere utdanning.
  • Tronvoll, Åse Wedø & Gillund, Mari (2021). Barnehagelærerstudenters danningsprosess gjennom veiledning i praksis.
  • Gillund, Mari; Pope, Liv Alice & Andersen, Camilla Eline (2021). Barnehagelærerutdanning for en bærekraftig framtid.
  • Lind, Anniken & Gillund, Mari (2019). In what ways can mentoring in students placement periods develop critical reflected professional early childhood teachers?
  • Nordkvelle, Yngve Troye; Fritze, Yvonne; Bjørgen, Anne Mette; Haugsbakk, Geir Olav; Berild, Sveinung & Antonsen, Stein [Vis alle 8 forfattere av denne artikkelen] (2019). Introducing Digital Storytelling across the University.
  • Gillund, Mari & Lind, Anniken (2018). Students in Early childhood educations’ professional training process through guidance in practice .
  • Aanstad, Camilla Helen Ødegården & Gillund, Mari (2017). Digital historiefortelling: En kreativ og hensiktsmessig metode som kan øke studenters læring fra praksis.
  • Aanstad, Camilla Helen Ødegården & Gillund, Mari (2017). Digitale historier: Arbeid med personalets sensitivitet.
  • Vigmostad, Inger; Gillund, Mari & Aanstad, Camilla Helen Ødegården (2017). Digital storytelling in early childhood education: a multimodal tool for combining theory and a personal narrative.
  • Gillund, Mari (2012). Medvirkning i garderoben. Verktøykassa : inspirasjon og ideer til barnehagen. ISSN 1504-8810. 13(1), s. 18–19.
  • Gillund, Mari (2007). Det assymmetriske forholdet mellom forsker og deltaker – utfordringer i møte med de yngste barna ved bruk av video som forskningsmetode. I Winger, Nina (Red.), Forskning i små barns hverdagsliv i barnehagen: Noen forskningsmetodologiske utfordringer og dilemmaer. Høgskolen i Oslo og Akershus. ISSN 0807-1039. s. 104–118.
  • Gillund, Mari (2006). De yngste barnas medvirkning i barnehagens hverdagsliv. OsloMet - storbyuniversitetet.

Se alle arbeider i Cristin

Adresser

Besøksadresse

Midtbyen Park
Skoleveien 4, 2318 Hamar
Rom 2P240
Vis i kart

Postadresse

Høgskolen i Innlandet
Postboks 400 Vestad
2418 Elverum