Petter Hagen Karlsen
Førsteamanuensis
- E-post
- petter.karlsen@inn.no
- Telefonnummer
- +47 62 59 79 44
Fakultet for lærerutdanning og pedagogikk
Institutt for engelsk
Studiested Hamar,
Rom 2K219
Kort om
Jeg forsker på engelsk språk og språkdidaktikk, med korpus-basert språkundervisning og korpuslingvistikk som spesialfelt. Jeg har også en interesse for innlærerspråk og vurdering. Jeg underviser på lærerutdanningen innenfor temaer som engelsk grammatikk og fonetikk, engelsk didaktikk, sosiolingvistikk, korpus-basert undervisning, vurdering og språkvitenskapelige perspektiver. Jeg veileder masterstudenter på en rekke engelskspråklige emner.
Forskergrupper
Publikasjoner
-
Farr, Fiona & Karlsen, Petter Hagen (2022). DDL pedagogy, participants, and perspectives. I Jablonkai, Reka R. & Csomay, Eniko (Red.), The Routledge Handbook of Corpora and English Language Teaching and Learning . Routledge. ISSN 9780367433956. s. 329–343. Vis sammendrag
-
Karlsen, Petter Hagen (2021). Educational Roles in Corpus-Based Education: From Shift to Diversification. Nordic Journal of Language Teaching and Learning (NJLTL). ISSN 2703-8629. 9(1). doi: 10.46364/njltl.v9i1.833. Fulltekst i vitenarkiv Vis sammendrag
-
Karlsen, Petter Hagen & Monsen, Marte (2020). Corpus Literacy and Applications in Norwegian Upper Secondary Schools: Teacher and Learner Perspectives. Nordic Journal of English Studies (NJES). ISSN 1502-7694. 19(1), s. 118–148. Fulltekst i vitenarkiv
-
Karlsen, Petter Hagen & Rørvik, Sylvi (2023). Subject-Verb Agreement in English Learner Texts: A Pseudo-longitudinal Perspective.
-
Karlsen, Petter Hagen (2021). Using Multimedia Corpora with Upper Secondary School Students.
-
Karlsen, Petter Hagen (2021). Integrating multimedia corpora in the secondary school classroom.
-
Karlsen, Petter Hagen (2019). Corpus Literacy in the Upper Secondary Classroom: Teacher and Learner Perspectives.
-
Karlsen, Petter Hagen (2018). Presentation of my research project: Idea, research questions and method.
-
Karlsen, Petter Hagen (2021). Teaching and Learning English through Corpus-based Approaches in Norwegian Secondary Schools: Identifying Obstacles and a Way Forward. Høgskolen i Hedmark.
Adresser
Postadresse
Høgskolen i InnlandetPostboks 400 Vestad
2418 Elverum